BUDYNEK SZPITALA: A1, POZIOM 0, WEJŚCIE A
SEKRETARIAT
tel. (42) 201 42 10
KIEROWNIK KLINIKI
dr hab. n. med. prof. UM Waldemar Machała
tel. (42) 201 42 12
Z-CA KIEROWNIKA KLINIKI
lek. med. Marta Serwa- Chylińska
POKÓJ LEKARSKI
tel. (42) 201 42 16
PIELĘGNIARKA ODDZIAŁOWA KLINIKI
Izabela Kabzińska
tel. (42) 201 42 14
Klinika Anestezjologii i Intensywnej Terapii Centralnego Szpitala Klinicznego Uniwersytetu Medycznego w Łodzi to miejsce, które dysponuje nowoczesnym zapleczem technologicznym, umożliwiającym prowadzenie terapii w standardzie ośrodków referencyjnych. Klinika zapewnia kompleksową opiekę pacjentom w najcięższych stanach zagrożenia życia. Zespół specjalistów stosuje najnowocześniejsze metody leczenia, w tym zaawansowane techniki wentylacji mechanicznej, pozaustrojowe terapie nerkozastępcze, monitorowanie hemodynamiczne oraz wielomodalne monitorowanie funkcji życiowych. Szczególną rolę odgrywa stosowana w Klinice terapia ECMO (pozaustrojowa oksygenacja krwi), dzięki której możliwe jest ratowanie pacjentów z ciężką niewydolnością oddechową lub krążeniową, m.in. w przebiegu COVID-19 i innych chorób płuc.
Współpraca zespołu anestezjologów, pielęgniarek i specjalistów w CSK UM w Łodzi gwarantuje indywidualne podejście i szybkie reagowanie w krytycznych sytuacjach. Oprócz działalności klinicznej jednostka pełni również ważną rolę dydaktyczną i naukową, kształcąc studentów, lekarzy rezydentów oraz uczestnicząc w badaniach nad nowymi metodami terapii.
Kierownikiem kliniki jest dr hab. n. med. prof. UM Waldemar Machała – wybitny specjalista w dziedzinie anestezjologii, intensywnej terapii oraz medycyny ratunkowej, od lat kierujący Kliniką Anestezjologii i Intensywnej Terapii CSK UM w Łodzi. Jest cenionym ekspertem w zakresie nowoczesnych terapii ratujących życie, w tym zaawansowanej wentylacji mechanicznej i leczenia metodą ECMO, z których uczynił znak rozpoznawczy ośrodka. Autor licznych publikacji naukowych, podręczników i wystąpień konferencyjnych, profesor Machała łączy bogate doświadczenie kliniczne z pasją dydaktyczną, kształcąc kolejne pokolenia lekarzy.